Príprava textov na webové stránky
Príprava textov na webovú stránku zo šablóny
Každá web stránka je závislá od kvalitného obsahu. Tvorba webových stránok u Twoagency sa realizuje väčšinou pomocou WordPress šablón, ktoré sú presne nadizajnované podľa želaného zámeru (v prípade záujmu vieme pripraviť aj na mieru šité dizajny a aj stránky programované v jazyku PHP). Texty do šablón potom presne sedia podľa predpísaného počtu znakov. Výhodou je, že pri tvorbe nadpisov, popisov, tlačítok na akciu (CTA) dokážete s textom šikovne pracovať. Ako na to? Tento článok vám to presne vysvetlí.
Ako vyberáme šablónu na web
Rozhodujúcim faktorom je samozrejme zákazník, ktorý si vyberie finálnu šablónu. My mu ale pomôžeme tým, že pripravíme tri alebo štyri najvhodnejšie šablóny, z ktorých si vyberie.
Podstránky v šablóne
Z čoho sa skladá takáto šablóna? Väčšinou obsahuje rôzne vzorové podstránky, medzi klasické patria: Domov (v zahraničnej verzii Homepage), Naše služby / Produkty (Our services / Products), O nás (About Us), Cenník (Prices), Kontakt (Contact). Výnimkou nie je ani podstránka pre články na blogu.
Obsah podstránky – komponenty, prvky a doplnky
Šablóny obsahujú aj vopred pripravené komponenty, z ktorých každý plní určitú funkciu. Určujú celkový vizuál podstránky. Ako by takáto podstránka v šablóne mala vyzerať, to si vysvetlíme na vzorovej šablóne http://renovate-construction-renovation-wordpress-theme/
Na tejto podstránke vidíme ako dominantný vizuálny prvok oblasť sliderov, nad ňou sa nachádza Menu. Pod slidermi je dôležitá časť s najhlavnejšími informáciami: textové odseky s nadpismi a obrázkami, kam práve bude treba vložiť konkrétny text.
- Vyplnenie Menu je pomerne nenáročné, tvoria ho názvy podstránok, logo a názov firmy, prípadne odkazy na sociálne siete.
- Slidery by mali obsahovať profesionálne bannery, teda fotografie so sloganom či kratučkým textom. V tomto prípade je menej viac, s textom to nepreháňajte. Fotografie by mali byť vo vysokej kvalite a ideálne sú samozrejme autorské, priamo z centra diania vo firme. Ak ich ale nemáte, vystačíte si aj so zakúpenými z fotobanky.
- CTA (call to action) sa používajú na nasmerovanie návštevníka na cielové podstránky ako napr. shop, služby, cenník atď.
- Vyplnenie odsekov pod slidermi – sem by mali ísť krátke, úderné a pútavé texty rozdelené do troch častí, ktoré informujú o zameraní firmy, poskytovaných službách a výhodách. Mali by byť doplnené adekvátnymi fotografiami, ktoré vystihujú zmysel textu. Texty by mali byť v rovnakom rozsahu a fotografie samozrejme v rovnakej veľkosti.
Takto podobne si môžete vyplniť aj texty na ďalších podstránkach.
Ako pripraviť texty do dokumentu
Dôležité je zachovať prehľadnosť v textoch, inak je jedno, či texty na jednotlivé podstránky pošlete v osobitných dokumentoch, alebo v jedinom súbore. Pridávajte však poznámky, ktorý text patrí na ktorú podstránku a kam presne ho treba umiestniť. Môžete prehľadnosti dompomáhať aj vložením screenu do dokumentu danej sekcie – podstránky.
Ukážka:
Our services – Text dodá klient alebo copywriter
With over 15 years experience and real focus on customer satisfaction, you can rely on us for your next renovation, driveway sett or home repair. We provide a professional service for private and commercial customers. – Text dodá klient alebo copywriter
INTERIOR RENOVATION –Text dodá klient alebo copywriter
We can help you bring new life to existing rooms and develop unused spaces – Text dodá klient alebo copywriter
Podobne pokračujte ďalej tak, ako v ukážke.
Nezabúdajte na footer!
Je to spodná časť webovej stránky a obvykle aj dôležitý priestor pre kontaktné údaje a odkazy na podstránky, dáva sa sem aj odkaz na podstránku s informáciami o GDPR, či obchodné podmienky.