Facebook v online reklame stále vedie: je vhodný aj pre váš biznis?
Hoci by sa mohlo zdať, že ho Instagram už dlhší čas slušne valcuje, Facebook si stále úspešne drží svoje miesto v rebríčku reklamných kanálov, a robí to neustálym reagovaním na kroky konkurencie a nasadzovaním nových formátov reklamy. Dnes môžete inzerovať bežné obrázky, videá, môžete zavesiť reklamu aj do stories, čo je formát prebratý z Instagramu, môžete si pripraviť carousel z až 10 vizuálov, sponzorované posty sa môžu zobrazovať aj v aplikácii Messenger. Facebook skrátka stále patrí medzi vedúcich ťahúňov online reklamy.
Aj v našom tíme je Facebook stále TOP-kou pri plánovaní online kampaní a pokiaľ na to zákazník má predpoklady, jeho cieľovka sa na Facebooku pohybuje a produkt ľudí dokáže osloviť, nie je čo riešiť. Spolu s PPC kampaňami a Instagramom tvorí a ešte dlho tvoriť bude, ideálny online marketingový mix. Ten ale treba vedieť správne namiešať.
Pre koho je vhodná reklama na Facebooku?
Hoci si náklady a predpokladané zisky musíte vždy dôsledne prerátať, dá sa zjednodušene povedať, že Facebook je vhodný pre každý biznis, vrátane malých a stredných podnikov. Má to len „zopár“ podmienok:
1. Mali by ste tvoriť dostatok pútavého obsahu
Založiť si facebookový profil len preto, aby ste tam mali jednu fotku interiéru a svoje logo, nemá zmysel. Facebooku musíte mať čas sa venovať, a hlavne, je to kanál, cez ktorý by ste so svojími zákazníkmi mali komunikovať a odovzdávať im svoje posolstvá. Tak ako pri webovej stránke, aj pri Facebooku je veľmi dôležitý obsah. Nie však hocijaký, mal by byť autentický a profesionálny zároveň. Čiže, ak o svojom biznise máte čo povedať, máte časové a finančné kapacity aspoň dva-tri krát týždenne prispievať novými informáciami, dokážete dokumentovať svoju prácu aj autentickými, no pritom peknými fotkami – je to ideálne. Ale opakujeme, nejde o kvantitu a hádzať hocijaký nekvalitný obsah na Facebook. Veľmi dôležitý je aj nasledujúci bod.
2. Mali by ste ho spravovať profesionálne
Nie je to len o tom, čo od vás Facebook chce a čo vám povolí. Vieme, že existujú Normy komunity, ktoré predajcov prísne obmedzujú v tom, akú reklamu môžu a nemôžu spustiť. Ak nesplní tieto pravidlá, Facebook ju skrátka nepovolí. Je tu však aj čosi iné.
Plánovanie reklám a sponzorovaných postov, alebo dokonca celých kampaní a katalógov, môže byť pre laika mätúce. Hlavne ak sa naplno venujete svojmu biznisu a po večeroch unavení hľadíte do počítača pri plánovaní reklám, môžu sa vyskytnúť nečakané chyby – zle vyplnený titulok, zlá fotka, zle vybrané publikum, pravopisné chyby v popisku…. chybičky, ktoré často udrú do očí práve tým, ktorých chcete najviac osloviť a pôsobia amatérsky. A neprofesionálny dojem ostáva.
Venujte sa preto Facebooku s veľkou pozornosťou. Buďte spontánni a otvorení k zákazníkom, ale dávajte si pozor na chyby, ktoré môžu pôsobiť neprofesionálne. Alebo celú správu účtu nechajte na skúsenejších.
3. Sledujte nové trendy na Facebooku a prispôsobte sa im
Marketéri túto hlášku dobre poznajú: „Vaša reklama pre stránku XX nebola schválená.“ Ak toto upozornenie zbadáte prvý raz, postavia sa vám vlasy dupkom. „PREČO?!“ pýtate sa.
Nuž, Facebook rád zavádza nové a nové pravidlá, čomu sa na jednej strane nemôžeme čudovať a ak sa na to pozrieme z pohľadu zákazníka, mali by sme za to byť aj vďační. Slúži to na ochranu spotrebiteľov pred nevhodnou reklamou. Vy ako obchodník sa na to ale pozeráte z druhej strany a môžete sa zblázniť pri zisťovaní, čo je zasa na tej reklame preboha zlé. Priveľa textu, primálo textu, príliš trúfalý text, príliš provokatívne foto…? A čo s tým robiť?! Pripraviť novú grafiku, prepísať text, alebo rovno kontaktovať support? Na zbláznenie.
A tu sa dostávame k štvrtému bodu:
4. Ak si s tým sami neviete rady, radšej než napáchať priveľa škody, zainvestujte do práce profíkov
Tímy marketérov majú obvykle za sebou roky skúseností a vo svojej správe niekoľko desiatok rôznych účtov. Je preto samozrejmé, že im úkon, nad ktorým by ste strávili hodinu, trvá len pár minút. O aktuálnych zmenách majú vždy prehľad, to je ich práca – nie vaša. Napriek tomu je pre sprostredkovanie vášho biznisu veľmi dôležité byť s tímom vždy v kontakte. Vy dodáte podklady – informácie o vašom podnikaní, aktuálne dianie vo vašom podniku, fotografie – a my ako profesionáli sa už postaráme o ostatné.