Ako vytvoriť úspešný Merch? 7 tipov, aby si ľudia začali kupovať vaše tričká
Ako si vytvoriť vlastný merch – kolekciu tričiek s potlačou, no zároveň finančne nezruinovať svoju kapelu? Chalani z Twoagency – radia kapelám, ako na to…
Predaj tričiek s potlačou môže predstavovať celkom zaujímavý spôsob, ako si slušne privyrobiť. Fanúšikovia autentický merch milujú a dokonca ho cielene vyhľadávajú. Kvalitný merch spája fanúšikov s kapelou a zároveň je chodiacou reklamou za relatívne lacný peniaz. Tričká s potlačou môžeš predávať nielen na koncertoch, ale aj na webe.
Samozrejme, že túžiš po super kvalitnom materiále, prepracovanom logu, motívoch, ktoré pritiahnu pozornosť a sú dosť „frajerské“ na nosenie. Ale ak čakáš, že dostaneš perfektné bavlnené tričká, príjemné na nosenie, s obojstrannou potlačou, výraznými, pestrými farbami, najlepšie vytlačené na čiernom podklade, v malých množstvách a lacno, musíme ťa sklamať… Všetky vymenované atribúty sú totiž nákladné.
Ako teda objednať tričká, no zároveň sa finančne nezruinovať?
Obojstranná tlač zvyšuje náklady až dvojnásobne. Spotrebujeme pri nej priveľa farieb, čo logicky navyšuje náklady. Ak si objednáš 30 až 50 tričiek, vyjde ťa 1 ks oveľa drahšie, ako keď zvolíš aspoň 100-kusovú sériu – takto dokážeš rapídne znížiť konečnú cenu.
Ako teda vytvoriť pôsobivý merch, aby tvoja kapela ušetrila náklady, no zároveň mohla svojim fanúšikom ponúknuť fakt vymakaný dizajn?
1. Na veľkosti nezáleží
– nenavrhujte miniatúrne grafiky! Pri sieťotlači zaplatíte tú istú cenu za menší obrázok alebo gigantickú zombie hlavu roztiahnutú na celú plochu trička.
2. Skutočne potrebujete obojstrannú potlač?
Jednostranná tlač sa dá zmaximalizovať zväčšením obrázku, výberom farieb a vhodnou voľbou podkladového materiálu. Obojstranná tlač je zbytočne nákladná.
3. Kvalitný grafický dizajn je základ
– kvalitná sieťotlač nie je všetko. Až samotný grafický motív rozhodne, či si vaše tričko skutočne niekto kúpi. Analyzujte svojich fanúšikov. Čo sa im páči? Aká veková kategória prevažuje? O čom sú vaše skladby? Je grafický návrh na tričko v súlade so štýlom kapely? Ak v tom tápete, ozvite sa nám, radi vytvoríme grafický návrh na mieru.
4. Menej je viac
– príprava na sieťotlač zhltne veľa peňazí, preto je lepšie si rozmyslieť, aké farby chcete aplikovať na tričko. Je vždy lepšie vybrať ich čo najmenej, niekedy dokonca stačí aj jedna. Kreatívny dizajn neznamená natrieskať na motív čo najviac farieb.
5. Objednávajte tričká vo väčšom množstve
– ak ste naozaj presvedčení, že potrebujete obojstrannú tlač, stanovte si objednávku aspoň na 100 kusov. Predpríprava na sieťotlač je náročná, preto je výhodnejšie a ekonomicky výnosnejšie, ak sa v jednom kole vyrobí čo najvyšší počet kusov. Odrazí sa to priaznivo aj na konečnej cene.
6. Porozmýšľajte nad kvalitou materiálu
– ak idete po kvalite, je určite rozumným rozhodnutím, ak si zvolíte tričká overených značiek, ktoré sú prísľubom vyššej pridanej hodnoty. Ak máte špičkové tričko, ktoré už na prvý pohľad vyzerá mimoriadne komfortne a kvalitne, fanúšikovia si ich možno kúpia len preto, lebo sa „strašne dobre nosia“. Musíte však počítať s tým, že kvalitnejšie tričká sú drahšie, takže sa logicky zvýši aj cena za 1 ks podľa aktuálnych trhových cien. Zlatý štandard značiek ako GILDAN, Anvil však zabezpečia želanú kvalitu za dobrú cenu.
7. Nezabudnite na dámy
– veľa kapiel robí chybu v tom, že jednoducho dajú vyrobiť tričká mužského strihu, v ktorých potom baby vyzerajú ako v pyžame. Nezabudnite aspoň na pár kusov dámskeho strihu, prípadne jemnejšieho dizajnu. Budete prekvapení, že práve fanúšičky sú tými najvďačnejšími zákazníkmi vášho merchu. Merch jej obľúbenej kapely môže slúžiť tiež ako vhodný darček pre kamarátku, mamu, frajerku či manželku.
Kapela, ktorá má svoj vlastný merch s tričkami, pôsobí automaticky profesionálnejšie a má väčší „cveng“. Navyše predstavuje výborný extra zárobok pre kapelu, o reklamnom efekte nehovoriac.