Polepy na auto sú náročnejší proces, než by sa mohlo zdať
Ak si dáte spraviť reklamný polep auta, získavate šikovný pohybujúci sa banner. Ide o jednorazovú investíciu, ktorá bude vizuálne oslovovať potenciálnych zákazníkov dlhodobo a všade tam, kam s autom pôjdete. Že ale nejde o celkom banálny proces, vám ukážeme v tomto článku, kde vysvetlíme, ako reklama na auto vlastne funguje.
Na začiatok sa porozprávame
Potrebujeme od vás získať všetky informácie aby sme vedeli vyrátať cenu polepu vozidla. Je potrebné sa pripraviť aj na to, že niektoré vaše predstavy ohľadom lepenie fólie na auto budeme musieť poopraviť. Pri polepe áut je potrebné sa držať aj určitých pravidiel.
Ak si aj zákazník želá polepiť celý automobil, dá sa to. Predtým je ale nevyhnutné pripraviť detailný plán polepu. Ten pozostáva z jednotlivých častí na konkrétne miesta a tvary automobilu. Čiže našou primárnou úlohou v tejto fáze je, získať od vás dostatočné informácie.
Pripravíme vám najprv grafický vizuál na polep auta
Keď máme jasno v tom, ako vyzerá automobil na polep a aké sú rozmery jednotlivých plôch, náš grafik začne pripravovať grafický návrh polepu. Využije na to obrázok vášho auta alebo obrázok z našej databázy tzv. Blueprint už s presnými rozmermy vozidla. Osvedčilo sa mu pripraviť aspoň dve verzie, jednoduchší návrh a zložitejší, s náročnejšou grafikou a prvkami.
V Twoagency používame osvedčený softvér od spoločnosti Adobe (Photoshop, Illustrator alebo Distiller) a postupujeme v niekoľkých hlavných krokoch. V ďalšej fáze „nasadí“ grafik prispôsobenú vrstvu polepu na určené miesta na automobile.
Polepy na auto – na čo si treba dať pri tvorbe návrhu pozor?
Veľa okolností môže ovplyvniť samotný tvar auta. Pri polepe na auto treba dbať na miesta, ktoré nebudú polepené. Celok by mal pôsobiť kompaktne a dávať zmysel. Dôležité je usporiadanie jednotlivých prvkov, aby nevznikali nečakané chyby a tvary. Pozorne treba dávkovať aj text, aby pôsobil čitateľne a prehľadne. Odporúčame preto dať na rady našich kolegov, ktorí sú odborníkmi v danej oblasti. Vo všeobecnosti odporúčame skôr jednoduchý, minimalistický štýl, pretože pri pohybujúcom sa aute by nadmerné množstvo prvkov a textu pôsobilo mätúco a kazilo požadovaný efekt reklamy. Preto radíme ostať pri hesle: menej je viac a nepreháňať to veľkým množstvom textu. V prípade viac otázok, prečítajte si aj náš blog “Časté otázky ohľadom polepu áut“
Čo sa týka výberu farieb, tie by mali byť z palety, z ktorej má spoločnosť vybudovanú celú corporate identity. A preto môže polepy na auto ovplyvniť aj samotná farba auta. Avšak niekedy je práve nezvyčajná farba vozidla pre nášho grafika inšpirujúca a môžu vďaka nej vzniknúť zaujímavé výsledky.
Ak nám zákazník finálny návrh odsúhlasí, táto fáza projektu je úspešne za nami. Návrh sa dostáva do rúk ďalších kolegov, ktorí majú na starosti tlač, rezanie a realizáciu reklamy na auto.