Tvorba firemného loga – čo budeme od vás potrebovať
Snáď už nik nepochybuje o dôležitosti firemného loga a o tom, že jeho tvorbe treba venovať náležitú pozornosť. Logo vás odlišuje od konkurencie, pomáha identifikovať váš biznis a pri kvalitnom spracovaní sa môže natrvalo zapísať do povedomia zákazníkov. Malo by byť zároveň pripravené na využitie v mnohých formátoch ako napr. v krivkách, (vo vektoroch) v čiernom a bielom prevedení, vo web kvalite a na rozličných reklamných plochách.
Ak si tvorbu loga objednáte u nás v Two Agency, budeme od vás potrebovať niekoľko dôležitých informácií. Na základe nich sa potom naši šikovní grafici pustia do prípravy vášho nového firemného loga.
Budú musieť od vás v prvom rade zistiť:
1. Aký typ loga si želáte
Najdôležitejšie sú vaše predstavy o budúcom logu. Teda konkrétne nás zaujíma, či má vaše logo byť symbol, alebo obrázok, v akom tvare by malo byť (okrúhle, štvorcové, iné tvary), prípadne aké grafické prvky by malo logo obsahovať.
V logu môžete mať len text, prípadne názov vašej firmy. Môže ho však tvoriť len symbol alebo ikona, úplne bez akéhokoľvek textu. Alebo môžeme v logu skombinovať aj text, aj symbol.
2. Aký nadpis má logo obsahovať
A to v prípade, ak ste sa rozhodli, že má byť nadpis súčasťou vášho loga.
3. Aký ďalší text chcete v logu mať
Informujte nás, či bude logo obsahovať ďalší text, napríklad podnadpis, citát alebo iný typ textu.
4. Aký cieľ a smerovanie má vaša spoločnosť
Aká je filozofia vašej firmy, hodnoty a poslanie voči zákazníkom? Aké sú vaše služby či produkty? Ako by ste chceli, aby sa vaša firma zapísala do povedomia zákazníkov? Čím ich má osloviť a aký odkaz má k nim vysielať prostredníctvom loga?
5. Čím je špecifické vaše cieľové publikum
Oboznámte nás s tým, komu svoje služby či produkty ponúkate a kto sú vaši (želaní) zákazníci.
6. Kde všade chcete dané logo používať:
Logo, ktoré chcete používať online, sa pripravuje odlišne, než logo určené na tlačené materiály.
- LOGO NA INTERNET – môžeme používať viac farieb, rôzne odtiene, 3D efekty, viac detailov pri tvarovaní loga. Nie je ale vhodné na jednofarebnú tlač.
- NA POTLAČENÉ MATERIÁLY – sem patria všetky reklamné offline formáty ako sú plagáty, letáky, firemné predmety s potlačou, tričká, prípadne ak si chcete nechať vyrobiť 3D logo. Pri tomto type loga pracujeme obvykle s dvomi farbami. Logo sa potom jednoducho tlačí aj na menšie plochy a vynikne v 3D podobe.
7. Aké farby by mali tvoriť vaše logo
Výber farieb v logu má veľký význam z hľadiska psychológie, pretože v ľuďoch vyvolávajú podprahovo emócie. Delia sa na tri základné skupiny, a to teplé, studené a neutrálne. Každá farba má svoj význam, ktorý by ste pri výbere mali brať do úvahy. Napríklad červená je teplá farba, symbol vášne a lásky, ale aj boja či ohňa. Je skvelá na zvýraznenie detailov v grafike. Modrá je zasa studená farba, ktorá má stovky rôznych odtieňov, považuje sa za symbol pokoja a spoľahlivosti, navyše je veľmi univerzálna. Nie nadarmo ju využívajú veľkí hráči v online svete, napríklad sociálne siete Facebook, či Twitter.
8. Aký štýl loga sa vám páči
Môžete si svoje logo predstavovať v modernom, alebo skôr tradičnom štýle, luxusné a náročné, ale aj jednoduché a minimalistické. Môžete si vysnívať logo v ostrých uhloch, ale aj v oblých jemných tvaroch. Môže byť celkom konkrétne, ale aj abstraktné. Vaše predstavy budú ale závisieť aj od cieľa, ktorý chcete s pomocou loga dosiahnuť a akým dojmom chcete pôsobiť.
V tomto prípade platí, viac hláv, viac rozumu. Vy načrtnete svoje predstavy, my vám odpovieme na otázky z pohľadu grafiky a realizácie. Počas brainstormingu s klientom podľa našich skúseností vznikajú najlepšie nápady.