Reklama na Facebooku – všetko, čo o nej potrebujete vedieť
Ak zvažujete, ako efektívne a pritom pomerne lacno spropagovať svoj produkt alebo služby, reklama na Facebooku patrí stále medzi top riešenia. Sila internetu neustále stúpa a na sociálnych sieťach trávia ľudia veľa času. Pomocou reklamy na Facebooku dokážete publikum ľahko identifikovať a zasiahnuť presne svoju cieľovku.
Ako funguje reklama na Facebooku?
Dobre nastavená platená reklama na Facebooku vám prinesie skvelý pomer ceny a výsledkov, preto je dôležité pochopiť princíp jej fungovania. Výhody takejto reklamy spočívajú v tom, že:
- je rýchla, dokáže totiž zasiahnuť v priebehu jedného dňa aj niekoľko tisíc ľudí,
- je dobre cieliteľná, môžete si ju nastaviť na rôzne vekové skupiny, pohlavia, podľa lokality, v ktorej ľudia žijú a tiež podľa ich záujmov, či spotrebiteľského správania,
- môžete dokonca zasiahnuť aj ľudí, ktorí boli na vašom webe, no neurobili nákup – pomocou funkcie Facebook Remarketing,
- zvyšuje povedomie o produkte, čo je v porovnaní s tradičnými spôsobmi reklamy – bilboardy, tlačená alebo televízna reklama – omnoho lacnejšia forma propagácie,
- rovnako môže motivovať zákazníkov k zvyšovaniu offline predaja v kamenných pobočkách,
- Facebook reklama je tiež editovateľná a môžete si ju prispôsobovať v priebehu kampane podľa toho, ako ste spokojní s výsledkami.
Dôležité je pri nastavovaní reklamy na Facebooku zvoliť správnu cenovú stratégiu podľa toho, čo chcete dosiahnuť – či to, aby sa reklama zobrazila, alebo chcete dosiahnuť kliknutie užívateľa na ňu, alebo konverziu, teda akciu na vašej stránke. Od toho sa do veľkej miery odvíja cena, ktorú za reklamy zaplatíte.
Predaj na Facebooku môže fungovať pomocou rôznych formátov reklamy, ako sú statické bannery, carousel – reklama s viacerými (až 10) obrázkami, videá, prezentácie, či kolekcie. Umiestnenie reklám si môžete nastaviť sami, alebo použiť automatické umiestnenie, ktoré je predvolené Facebookom. Ako začiatočník si zrejme zvolíte práve automatické umiestnenie, pri ktorom Facebook zobrazí vaše reklamy na rôznych miestach sociálnych sietí (aj Instagramu, s ktorým môžete svoj účet prepojiť) podľa zvolených cieľov reklamy. Predtým, ako spustíte reklamu s automatickým umiestnením, skontrolujte ako sa zobrazí tá istá grafika alebo obrázok na iných miestách. Môže sa stať že čo sa vám vo feede zobrazí správne, tak napríklad to isté v Instagram stories nebude vyzerať dobre.
Koľko stojí reklama na Facebooku?
Častou otázkou užívateľov je, koľko stojí reklama na Facebooku. Ten však nie je jednotný, funguje tu takzvaný aukčný systém platby. Každé zobrazenie, kliknutie a konverzia môže mať inú cenu a závisí to od týchto faktorov:
- od nastavenia vašej cenovej stratégie,
- od času a dňa v týždni, v ktorých kampaň prebieha – frekventované hodiny a dni bývajú drahšie,
- podľa toho, kde všade je umiestnená Facebook reklama, cena sa líši,
- záleží aj na relevancii vašej reklamy,
- a tiež na publiku, ktoré sa snažíte zasiahnuť, pretože čím viac inzerentov cieli na to isté publikum, tým je cena vyššia.
Cenovú stratégiu si môžete zvoliť podľa toho, či
- chcete platiť za kliknutie (CPC) – až vtedy, keď užívateľ klikne na reklamu,
- alebo za zobrazenie (CPM), kde sa platí za 1000 zobrazení reklamy a hodí sa vtedy, keď potrebujete zvýšiť povedomie o svojej značke,
- alebo za konverzie (CPA), teda už za konkrétnu akciu na vašej cieľovej stránke, webe.